blog

چگونه روف گاردن خود را به یک فضای تفریحی چندمنظوره تبدیل کنیم؟ + ایده‌های طراحی

به نظر شما فیلم دیدن در پشت بام و جایی که پر از گل و گیاهان جذاب است، چه احساسی دارد؟ آن هم زمانی که سقفی بالای سر شما نیست و می‌توانید در فضای باز و با آب و هوای عالی، فیلم ببینید. روف گاردن فضایی برای قرار دادن سینما روباز است. اگر به دنبال یک فضای تفریحی مناسب در مجتمع مسکونی می‌گردید که چندمنظوره باشد و امکانات مختلفی را در اختیار ساکنان قرار دهد، سینما در روف گاردن بهترین انتخاب است. البته به غیر از سینما، می‌توانید از تفریحات جذاب و کاربردی‌تری نیز استفاده کنید تا فضای پشت بام سبز شما به یک فضای کارآمد و عالی تبدیل شود.

روف گاردن؛ فضایی برای استراحت و تفریح

چند سالی است که روف گاردن به عنوان یکی از فضاهای کاربردی برای استراحت و تفریح در مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری تبدیل شده است. ابتدا روف گاردن برای کاشت گیاهان استفاده می‌شد، اما کم کم پیشرفت زیادی کرد و امکان حضور ساکنین را نیز فراهم کرد. در حال حاضر بسیاری از کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها در سقف ساختمان‌های تجاری و اداری ساخته می‌شوند. حتی برخی از انواع سینما روباز تهران نیز در فضای روف گاردن ساخته شده‌اند. اگر به دنبال فضایی خاص برای استراحت و تفریح هستید، بد نیست که با اضافه کردن المان‌هایی مانند سینما فضای باز تهران، گل و گیاه، نورپردازی، آلاچیق، آبنما و ..، فضای روف گاردن را کاربردی‌تر کنید.

چگونه روف گاردن را به فضایی چند منظوره تبدیل کنیم؟

فضای روف گاردن باید یک فضای سرگرم کننده باشد. اگرچه کاشت گیاهان مختلف در این فضا می‌تواند باعث ایجاد احساس آرامش در افراد حاضر شود؛ ولی بهتر است که به جای اینکه فقط احساس آرامش در فضا ایجاد کنید، کمی آن فضا را کاربردی‌تر نیز نمایید. روف گاردن فضایی چند منظوره برای شما خواهد بود اگر به درستی از آن استفاده کنید. اضافه کردن مبلمان، نورپردازی مناسب برای حضور در طول شب و استفاده از سینما در روف گاردن ایده‌های طراحی عالی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ایده 1: سینما در روف گاردن

سینما فضای باز چندین سال است که محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کرده و توانسته نظر افراد خاص پسند را به خود جلب کند. سینما پشت بام، سینمایی است که در پشت بام و روف گاردن شما قرار می‌گیرد. نیازی به صرف هزینه زیاد برای اجرای آن ندارید. همین که یک پارچه مناسب و یک دستگاه پخش کننده فیلم بخرید، کافیست. سینما در روف گاردن، فضا را به یک محیط کاربردی‌تر تبدیل می‌کند. می‌توانید در مجتمع‌های بزرگ فیلم‌های مهم را روی صفحه نمایش پخش کنید. اگر هم برای خانه شخصی خودتان روف گاردن طراحی کرده‌اید، با همسر خود یک فیلم جذاب نگاه کنید.

ایده 2: استفاده از نورپردازی جذاب

هیچ کس دوست ندارید در یک پشت بام تاریک استراحت کند. اگر دوست دارید در طول شب فیلم ببینید و با دوستان خودتان دورهمی تشکیل دهید، نیاز به نورپردازی جذاب خواهید داشت. نورپردازی با کمک چراغ‌ها و ریسه‌های مختلف قابل انجام است. اگر از سینما در روف گاردن استفاده کرده‌اید، حتما چراغ‌های ریسه‌ای را در اطراف سینما استفاده کنید. دقت کنید که سینمای روباز شما نباید در معرض مستقیم نور مصنوعی باشد، چون کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد. از طرفی استفاده از نور زیاد در روف گاردن، فضا را از حالت آرامش دور می‌کند. شما می‌توانید از نورپردازی ریسه‌ای و ملایم در روف گاردن استفاده کنید.

ایده 3: استفاده از گل و گیاهان طبیعی

دوری ما انسان‌ها از زندگی طبیعی باعث شده تا احساس ناخوشایندی داشته باشیم. بسیاری از استرس‌های روزانه ما به دلیل زندگی شهری و دوری از طبیعت است. این در حالی است که می‌توان با طراحی روف گاردن به صورت زیبا، فضایی را برای استراحت و استفاده از گل و گیاهان طبیعی به وجود آورد. اگر می‌خواهید فضای روف گاردن شما کاربردی‌تر باشد، می‌توانید از گل و گیاهان ایجاد کننده سایه استفاده کنید تا ظاهر جذابی را به فضا بدهند. گل و گیاهان طبیعی می‌توانند صرفا تزئینی و یا کاربردی باشند. می‌توانید ریحان، نعناع و بسیاری از سبزیجاتی که نیاز به نور آفتاب دارند را در گلدان‌های روف گاردن بکارید. در این صورت فضایی برای سرگرمی و کشاورزی خودتان نیز ایجاد خواهید کرد.

ایده 4: استفاده از مبلمان مناسب در روف گاردن

برای اینکه روف گاردن شما فضایی برای استراحت و تفریحات شما باشد، باید از مبلمان مناسب برای آن‌ها استفاده کنید. در صورت استفاده از سینما در روف گاردن، حتما مبلمان را در جلوی سینما در فضای باز قرار دهید. همچنین بهتر است که مبلمان شما در محلی قرار بگیرند که سایه درختان از شما در هنگام نشستن روی آن‌ها محافظت می‌کنند. یک میز و صندلی جذاب برای روف گاردن، فضا را زیباتر و خاص‌تر می‌کنند. شما می‌توانید با انتخاب مبلمان مناسب، پذیرایی از مهمانان را به بهترین شکل انجام دهید.

هزینه طراحی روف گاردن چند منظوره

واقعیت این است که طراحی روف گاردن و قرار دادن سینما رو باز در این فضا می‌تواند هزینه‌های شما را افزایش دهد، اما اگر کمی سبک سنگین کنید، متوجه می‌شوید که فضای طراحی شده در پشت بام شما به جای اینکه صرفا نام روف گاردن را به یدک بکشد، یک فضای کاربردی است. به طوری که می‌توانید از این فضا برای تفریحات خانوادگی و دوستانه خودتان استفاده کنید.

هزینه طراحی روف گاردن چند منظوره تا حد زیادی وابسته به محصولاتی دارد که در فضای پشت بام سبز خودتان استفاده می‌کنید. سینما، نورپردازی، گیاهان انتخاب شده و همچنین در نظر گرفتن تجهیزات صوتی و تصویری در این فضا، باعث افزایش قیمت خواهد شد. می‌توانید پس از دریافت مشاوره از شرکت‌های طراحی پشت بام، بهترین ویژگی‌ها را به پشت بام مسکونی خودتان با حداقل قیمت اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد روف گاردن چند منظوره صحبت کردیم. سینما در پشت بام به عنوان بهترین ابزاری است که می‌تواند فضای روف گاردن شما را زیباتر و خاص‌تر از چیزی که هست نشان دهد. اگر دوست دارید با اعضای خانواده و دوستان خودتان شب‌ها فیلم تماشا کنید، روف گاردن می‌تواند فضای جذابی را برای شما به وجود آورد. با اضافه کردن مبلمان و نورپردازی خیره کننده، فضای روف گاردن به یک فضای کارآمد و زیبا برای تفریح و استراحت شما تبدیل می‌شود.

webadmin

Recent Posts

جدیدترین تکنولوژی‌ ویدئو کنفرانس 2024 + [بررسی کامل]

تکنولوژی ویدئو کنفرانس در سال 2024 با تکیه بر هوش مصنوعی و ابزارهای هوشمند پیشرفت…

1 هفته ago

بهترین نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس برای کسب‌وکارها [راهنمای کامل]

ویدئو کنفرانس یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط با همکاران است. ملاقات چهره به چهره…

2 هفته ago